sobota, 3 sierpnia 2013

Home sweet home...

 Dom jest miejscem, w którym odpoczywamy, w którym ŻYJEMY,  dlatego jestem przeciwniczką wnętrz, gdzie dominują zimne barwy, gdzie panuje maksymalny minimalizm. Jak sprawić, żeby wnętrze było bardziej przytulne i przystosowane dla człowieka? Często projektanci wnętrz zapominają, że w danym pomieszczeniu będą mieszkać ludzie i czynią tym samym wnętrza jedynie funkcjonalnymi zamiast relaksacyjnymi i przytulnymi. Większość Polaków nie może pozwolić sobie jednak na realizację marzeń i postawienie w salonie czy w sypialni kominka, ponieważ mieszka w blokach, gdzie nie ma takiej możliwości. W domu jednorodzinnym możemy pozwolić sobie na większe szaleństwa, natomiast w bloku możemy stosować różne zamienniki, które równie dobrze "ocieplą" nam pomieszczenia. Mogą być to małe lampeczki położone na szafce, które będą delikatnie oświetlać przedmioty stojące na niej. Ja wybrałam opcję z gwiazdkami( chyba dlatego, że na takie akurat trafiłam:)), ale w sklepach jest dostępnych wiele różnych rodzajów, mających różnorodne kształty i kolory.
Ponad to uważam, że ogromną rolę jeśli chodzi o wnętrza mają wszelkie poduchy i świece:)

Kolejna bardzo ważna rzecz to odpowiednie oświetlenie. Trzeba je dobrać w zależności od stylu życia i upodobań. Ja osobiście wybieram opcję bardziej retro (lekko żółte światło). Oczywiście, gdy akurat pracuję, uczę się, miejsce przytulnej lampeczki zajmuje jasne światło:)

Nie wszyscy możemy pochwalić się bajkowym widokiem za oknem, dlatego zdecydowanie należy postawić na piękne firany i zasłony. Ja wybieram właśnie je i wszelkie ( tylko) rolety i żaluzje odpadają.  Uważam, że firany i zasłony tworzą niepowtarzalną atmosferę i budują klimat całego wnętrza.



Czasem nie trzeba wiele. Wystarczy drobny element aby ocieplić i ożywić okno.

No i w końcu czas na " szare eminencje" czyli elementy, które pozornie niewiele znaczą, a w rzeczywistości to one tworzą cały klimat wnętrza. One, czyli dodatki. Dobrane pod względem koloru, rodzaju i stylu właściciela ;)

Oto moje pokojowe propozycje:













A teraz już Was zostawiam:) Na wszelkie pytania odpowiem w komentarzu;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz